Så var der jo også lige det der med, at man havde en havde en masse livsstilssygdomme, som man skulle tage sig af, som man nok lidt havde glemt i den forelsket rus…

Jeg blev pludselig ofte syg igen, med enten migræne, dårlig ryg eller dårlig mave. Og alle de tre ting var ulidelige, både overfor mig, men ikke mindst overfor min kæreste, der jo blot var kærlig og altid støttende! Derudover tog jeg også de ”obligatoriske” 10 kg. på, som i mit tilfælde ikke var særlig sundt, da jeg pludselig vejede 15 kg. for meget!

Den dårlige ryg vidste jeg jo godt var pga. min dårlige arbejdsstilling og generelle kropsholdning. Jeg begyndte til træning hos min fysioterapeut, som bl.a. havde bold-hold og zumba. Det var også utrolig effektivt, men så begyndte migræne at melde sig ofte igen! Havde forskellige teorier om, hvorfor jeg fik migræne; stress, træk på jobbet, dårlig arbejdsstilling, kost osv.! Måtte blot sande, at det nok var noget jeg aldrig ville slippe af med, og blot måtte lære at takle det i stedet for at blive ked af det, hver gang. Jeg blev jo virkelig frustreret, da det også gik udover mit arbejdsliv, jeg havde mange sygedage og havde jo kronisk dårlig samvittighed.

Dertil kom tanken også om mit/vores fremtidigt liv.. Ville vi have børn? Ville vi være sunde og raske? Ville vi leve længe, om ikke andet bare sundt? Alle de spørgsmål blev svaret med et ja, i hvert fald fra min side. Så det gik op for mig, at jeg nok måtte tage mig selv og min krop virkelig alvorlig! Så i januar begynder jeg med træning hver uge og en ny kostplan. Den bestod af frugt hele dagen indtil frokost (Lene Hansson princip), på trods af at man ikke skal have frugt som PCOS ”patient”. Det resulterede i en uge med migræne og intet resultat. Jeg var stadig træt og havde hovedpine og havde ikke tabt mig i løbet af en måned.

Så måtte jeg starte forfra og fik øjnene op for madbanditten.dk (af min zoneterapeut) og pcoliv.dk, som virkelig har været gode inspirationskilder for mig. Jeg var træt af at læse den ene side efter den anden, med ting man skulle undgå og ting man skulle spise, netop fordi jeg måtte følge to forskellige råd – den PCO venlige kost og FODMAP som er til folk med irriteret tyktarm. Det gik dog op for mig, at grunden til jeg nok havde irriteret tyktarm, måske også var pga. den manglende PCO-venlige kost. Så jeg måtte jo starte et sted.

Jeg er nu i gang med at prøve forskellige ting fra de forskellige sider og er spændt på at se, hvordan det kommer til at gå, ikke kun for mig, men også min kæreste som er et kæmpe slik/sodavand/is-øre!